Diskuse

O víře

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pěkný článek a pěkná, čistá argumentace. Jsem věřící a jsem člen katolické církve (což je jenom a pouze sdělení základní pozice, žádná propagace "mého klubu" :-))

Velmi se mi líbila odpověď Josefa Ratzingera ještě kdysi jako kardinála, dost let předtím, než byl zvolen za papeže. Na otázku:"Kolik je cest k Bohu?" odpověděl: "Tolik, kolik je na světě lidí".

Z pozorování jevů a ze své životní zkušeností jsem přesvědčen, že víra je pevnou součástí souboru kvalit, které dělají člověka člověkem. Tak jak to popisujete. Člověk usíná s vírou, vstává s vírou, přes den koná s vírou. Minimálně s vírou, že věci mají smysl a lidské vztahy stojí za to, že zkrátka má smysl pro ně žít. Kdybych nevěřil, že věci a vztahy mají smysl, nevěděl bych ani proč spát a proč vstávat. Proč se s čímkoliv namáhat.

Přeji Vám hezký, pokojný čas.

1 0
možnosti

Za sebe bych řekl tolik.

Jsem věřící, ale nehlásím se k žádné církvi, k žádnému oficiálnímu náboženství.

proč to tak vidím? Protože si myslím, že všechna náboženství jsou více či méně nástroje moci a je to forma ideologie. Nabízí tu svou "Knihu knih" tu svou pravdu. Najednou zjistíte, že vlastně každé náboženství má toho svého Boha troch, ne-li zásadně, jiného. Ale jak je to možné, když je jen jeden Bůh? No a jádro sváru je na světě.

Náboženství vytvořili lidé, konkrétně Bible byla sepsána dávno po smrti Krista. Co víme dnes o pádu letadla s polským prezidentem, a představte si o tom dnes něco sepisovat.

Já, jak píšu jsem věřící, ale chápu víru v Toltéckém pojetí, tedy nepotřebuji knihu knih, nepotřebuji církevního hodnostáře, coby zprostředkovatele. V Toltéckém pojetí je v každém člověku božství a cesta nevede vně, tedy ke druhým, ale k sobě samotnému, nacházení božství v sobě.

A jak je tady již psáno, věřte si každý, čemu chcete. Jenom to prosím nevnucujte druhým.

0 2
možnosti
Foto

Bible byla sepsána dávno po smrti Krista.;-D;-D;-D;-D. Bible je souhrn lidských vyprávění, která vznikla během1 600 let. Bible je sbírka 66 knih, které vznikaly v průběhu přinejmenším patnácti století.

1 0
možnosti

Mám rád pohádky pana Trošky a i nekteré jeho filmy, ty poslední nemusím,t y se nějak vymkly, ale jeho názory a i ostatních známých osobností mě zajímají a proto k vašemu blogu si dovolím ho beze změn citovat.

Ano, jedna věc je víra. Ať věří každý, čemu chce, je to jeho svobodná volba, a pokud mu pomáhá v životě, je vše v pořádku. Jiná věc je náboženství a církev, to je už o lidech.

Církev je firma, náboženství její velice dobře promyšlený program. Pozorně jsem si prostudoval dějiny církve, papežství, inkvizice, církevních řádů a vůbec evropskou historii. A výsledek? Dva tisíce let trvající boj o moc a majetek, nic víc. Ve jménu Boha a Krista. Ti, kdo se ozvali a nesouhlasili s tím či oním, byli prohlášeni za kacíře a bez milosti likvidováni. Stejně jako to dělali všichni diktátoři.

Stačí se rozhlédnout kolem sebe, jak jde církev ve šlépějích svého Pána. On ve lněné košili a bos, oni v drahých ornátech a v mercedesech. On rozdával chudým, oni je obírají jménem nestydatých restitucí. Myslím, že kdyby to dneska Kristus viděl, hořce by zaplakal a šel by radši k Flekům na pivo.

0 3
možnosti
Foto

Nic ve zlém, ale mám osobní otázku? Komu a čemu věříte vy pane Korecký. Z vašeho diskuzního příspěvku není jasné, zda-li věříte, že Ježíš skutečně žil nebo jestli si myslíte, že to je pouze pohádka... Já osobně věřím, že se před více než dvěma tisíci lety narodil, pak tady žil jako člověk 33 let než ho farizejové nechali ukřižovat. Nicméně tím to neskončilo. Naopak to byl teprve velký začátek. Nezůstal v hrobě ale vstal z mrtvých a žije. Tomu věřím já

1 0
možnosti
  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 668x
Jsem katolický teolog. Pastorační asistent v Diecézní charitě Brno.

Seznam rubrik

Oblíbené články